Foto: Matevž Kocjan
Foto: Matevž Kocjan

Evrovizija ni edini projekt, ki si ga je v zadnjih nekaj mesecih zadala Raiven. Akademsko izobražena pevka je namreč februarja izdala kratkometražni album Sirene, pt. 1, obenem pa letos praznuje tudi desetletje svojega delovanja na glasbeni sceni. Še preden 27. aprila odpotuje v Malmö, se je odločila praznovati ta dva mejnika – njima v čast je v Linhartovi dvorani v Cankarjevem domu pripravila koncertni spektakel.

Foto: Matevž Kocjan
Foto: Matevž Kocjan

Že takoj po razprtju zavese je z uvodom določila smer večera in popotovanje po svoji pestri karieri začela, kot je treba – s prvo pesmijo, ki jo je kadar koli izdala. Občinstvu je namreč postregla z deset let starimi Jadri, s katerimi je kot 17-letnica z raziskovanjem drugačnosti naznanila svež veter v svetu slovenske glasbe. “Želela sem, da slišite, kako se je moja glasba razvijala v teh desetih letih moje kariere, zato sem repertoar zastavila kronološko,” je po odpeti pesmi dejala glasbenica, ki je svojo prezenco širila s središča odra, na katerem jo je obkrožal godalni kvartet C’est La Vie, v ozadju pa se je kot del scenografije širilo cvetoče drevo.

Po svoji debitantski skladbi, ki je sicer edina, pod katero se ne podpisuje kot avtorica, je razprodano dvorano s svojim močnim vokalom napolnila z verzi: “Zažarim, ko me ne gledaš. Moj odsev je kot odmev, že zdavnaj je zašel". S pesmijo Zažarim se je glasbenica, ki se je za mesto na Evroviziji potegovala trikrat, na Emi predstavila leta 2017. Pesmi, ki je bila tudi izdana kot del njenega prvega albuma Magenta in jo je občinstvo v Cankarjevem domu pospremilo z vzkliki odobravanja, je sledilo še eno glasbeno delo z njenega prvenca, skladba Povej – to je, kot tudi druge skladbe, pospremila bogata osvetljava, ki je še dodatno poudarila glasbo.

Z istega albuma, ki ga je sicer poimenovala po svoji takratni barvi las, ki naj bi jo na začetku glasbene poti zelo zaznamovala, je po dvorani prav tako zadonela pesem Črno bel. V njej se je prvič začela ukvarjati z nasprotji, ki se jih od takrat nekako ne znebi, v njih pa išče globlji pomen. Obenem je za harfistko pomembna tudi iz drugih razlogov – z njo se je leta 2016, ko je bila stara zgolj 19 let, prvič preizkusila na odru Eme. Po koncu pesmi je izbruhnil bučen aplavz.

Foto: Matevž Kocjan
Foto: Matevž Kocjan

“Zagotovo še niste bili na koncertu, na katerem so evrovizijske pesmi, opera in Metallica"

Spomnim se, ko sem prvič stala na odru s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija. Preveval me je občutek hvaležnosti, ker je ta masa ljudi, ki jih zelo spoštujem, igrala pesem, ki sem jo sama ustvarila doma na klavirju,” je delila Raiven, preden so se v Cankarjevem domu razlegli verzi: “Z volkovi plešem, ko luna dvigne se.” Z njimi je utelesila pomembno prelomnico v svoji karieri – s pesmijo Volkovi je namreč leta 2021 s konkurenco pometla na festivalu Popevka.

Tudi zbrani so težko ostali ravnodušni ob pogledu na pevko, ki se je popolnoma vživela v pesem in se prepustila njenim melodijam. Tu in tam je bilo mogoče videti oboževalca, ki je v ritmu prikimaval z glavo, za druge se je zdelo, da jih je dogajanje na odru začaralo in posrkalo vase, spravilo v nekakšen trans.

Zagotovo še niste bili na koncertu, na katerem so evrovizijske pesmi, opera in Metallica,” je hudomušno dejala slovenska izvajalka, preden je vajeti za nekaj minut prepustila spretnim godalkam, ki so jo sicer spremljale pri vseh pesmih in jim še dodale globino in teatralnost. Večer so tako popestrile s skokom v metalske vode. V popolni akustiki so utelesile čustveno balado skupine Metallica Nothing Else Matters, kar je povzročilo navdušenje med poslušalci.

Z opernim pohodom je pokazala svoj razpon in ljudi razvajala s svojim mezzosopranom, vstopila je tudi v obdobje REM-a

Po vrnitvi na oder je zvezda večera svoj vokalni razpon in tehnično spretnost dodatno dokazala tudi s svojo interpretacijo pesmi La Forza, s katero je leta 2018 Elina Nechayeva na Evroviziji zastopala Estonijo. Pri izvedbi je moči združila s še enim močnim vokalom – Gregorjem Ravnikom. Harmonija, ki je nastala, ko sta njuna glasova postala eno, je zagotovo marsikomu pognala (dobre) mravljince po hrbtenici. “Vesel sem, da sem del tega večera in ti lahko čestitam ob prvih desetih letih. Veliko lepega te še čaka,” je po zaključku dueta dejal Ravnik in dodal, da je na Raiven oziroma Saro Briški Cirman izjemno ponosen.

Z opernim pohodom, v katerem je ljudi pobožala in razvajala s svojim mezzosopranom, je Raiven nadaljevala v pesmi Habanera, njeni priredbi arije iz opere Carmen Georgesa Bizeta. Z njo je pred nekaj leti naznanila novo smer izražanja v svoji glasbeni evoluciji – v njej je združila svojo ljubezen do elektropopa in opernega petja. Tistim, ki je opera pri srcu, je doživeta izvedba najverjetneje orosila oči, prav gotovo pa je presunila tudi tiste, ki jim opera ni (še bila) toliko blizu.

Za bolj intimno vzdušje se je pevka odločila, da bo naslednjo pesem odpela kar sede. Za ganljivo vzdušje je tako poskrbela “slečena” verzija pesmi Ti. Ta je po besedah avtorice tudi edina, ki naj bi jo napisala za neko osebo.

Foto: Matevž Kocjan
Foto: Matevž Kocjan

V približno 500 parih ušes je nato zazvenel četverček pesmi z njenega kratkometražnega albuma REM, ki je luč sveta ugledal leta 2019 in naj bi bil bolj temačen od prejšnjih stvaritev ter tako bližje temu, kar ustvarja danes. Tako sta se skladbam 13, ki je bila prvotno napisana za Emo leta 2019, in Ledenik pridružili tudi verzi “Modra voda se prelila je v rdečo, solze tečejo za najino nesrečo,” pesmi Širni ocean, mogoče je bilo slišati tudi: “Verjela, da si svet, si poln bil besed,” s skladbe Kralj Babilona.

Zacvetele Ikona, Elektrino srce in Ofelija

Z besedami: “Zdaj pa prihajamo do tretjega albuma, mojega najljubšega dela koncerta,” je glasbenica napovedala premierni sprehod po najnovejšem glasbenem materialu s kratkometražnega albuma Sirene, pt. 1.

Preden se je lotila Ikone, ki govori o Lepi Heleni, a jo je napisala z mislijo, kako bi zvenela skladba, ki bi se predvajala v nekem berlinskem klubu v času antične Grčije, se je iz ozadja dvorane zaslišal topot visokih pet. Ta je naznanil prihod desetih dih jemajočih kraljic preoblek. Te so pomagale pri oživitvi pesmi in njene verze pospremile s prefinjeno koreografijo, ki je vključevala tudi dramatični element – pahljače. Iz grl poslušalcev je nastop izvabil vzklike pohval.

Prvič sta nato v živi različici zazveneli še Elektrino srce in Ofelija, ki je nedavno sicer dobila tudi videoupodobitev.

KAOS-u sledila njegova naslednica: Veronika

Pesem, ki jo obožuješ ali pa sovražiš,” so bile besede, s katerimi se je Raiven iz sedanjosti spet na kratko vrnila v preteklost – z odra se je razlegla akustična različica pesmi KAOS, s katero se je leta 2019 predstavila na Emi. KAOSU je kot poslovilna skladba sledila nekakšna njegova naslednica, protagonistka Siren, pt. 1, ki so jo vsi zbrani, glede na bližajočo se Evrovizijo, zagotovo že težko pričakovali – kar je bilo očitno glede na vriske in žvižge navdušenja, še preden se je pesem sploh začela.

Foto: Matevž Kocjan
Foto: Matevž Kocjan

Veronika, ki jo je slovenska evrovizijska predstavnica v preteklih nekaj tednih predstavila na predevrovizijskih nastopih po Evropi, je končno v vsej svoji veličini doživela premierno upodobitev tudi v domovini. Besede “Jaz sem, ti si, Veronika,” so v svoji moči in udarnosti, h katerima je prispevala tudi kemija med Raiven in plesalko Matejo Železnik, povzročile, da so poslušalci v Linhartovi dvorani začutili sleherno noto temačne, srce parajoče skladbe opolnomočenja in imeli pokušnjo, kako bo pesem zvenela na Švedskem.

Po stoječi ovaciji, ki je odmevala po prizorišču in so jo pospremili tudi vzkliki odobravanja ter najverjetneje kurja polt, je nastopajoče po priklonu zagrnila zavesa. Čez kratek čas – vmes aplavz ni potihnil – so se glasbenice spet vrnile.

Po čustveni Veroniki se je Raiven spet vrnila v preteklost, na začetek. Večer je namreč zaokrožila s skladbo Sijaj, ki je bila del Magente iz leta 2017 in ljudem za popotnico postregla tudi z verzi: “Tisoče bleščic usuje se z neba, večni bo sijaj. Roza samorog pazil bo nebo, odgnal bo vso temo.

Celotna koncertna izkušnja, ki je bila po mnenju več kot zadovoljnih oboževalcev presenetljivo razgibana in kjer je izvedba v živo poskrbela za oživitev besedil in glasbe Raiven, je zagotovo poskrbela za dodatno spodbudo pred njeno evrovizijsko preizkušnjo.