Nymphia Wind izstopa že zaradi barve, ki si jo je izbrala za svoj zaščitni znak. Foto: Reuters
Nymphia Wind izstopa že zaradi barve, ki si jo je izbrala za svoj zaščitni znak. Foto: Reuters

Nymphia Wind, ki jo upodablja 28-letni tajvanski modni oblikovalec Leo Cao, je v soboto postala prva vzhodnoazijska kraljica preobleke, ki je zmagala v najbolj prepoznavnem dragšovu na svetu, RuPaul’s Drag Race, ki je s tem sklenil svojo 16. sezono.

Kako pomembna zmaga za Tajvan je to, priča tudi dejstvo, da se je v soboto v kompleksu Red House, središču dragscene v Tajpeju, zbrala množica ljudi, ki so v živo spremljali razglasitev zmagovalke, nato pa proslavljali po ulicah tajvanske prestolnice. Kraljici preobleke so ob vrnitvi v domovino pripravili tudi sprejem in jo označili za "ponos Tajvana".

O veliki in pomembni zmagi ter praznovanju, ki je sledilo, so obsežno poročali tudi krajevni mediji, ki načeloma le redko v ospredje postavijo živahno kulturo preoblačenja na otoku – ta je preprosto dejstvo in del vsakdanjika. Tajvan, kot je znano, slovi po svoji odprtosti do skupnosti LGBTQ+, leta 2019 je postal tudi prva vzhodnoazijska država, ki je legalizirala istospolne poroke, lani pa je istospolnim parom omogočila tudi posvojitve otrok, poroča Guardian.

Spoštljiv odnos do omenjene skupnosti se odraža tudi v tajvanski visoki politiki. Nedavno izvoljeni predsednik Laj Čingte (položaj bo prevzel 20. maja) je lani kot prvi visoki voditelj kakšne vzhodnoazijske države sodeloval na paradi ponosa in korakal skupaj s pripadniki in podporniki skupnosti LGBTQ+ v prvi vrsti.

Nymphiji Wind je čestitala tudi odhajajoča tajvanska predsednica Caj Ingven, ki je na družbenem omrežju Instagram zapisala: "Čestitam, Nymphia Wind, za vaše dosežke v zahtevni umetnosti preoblačenja in za to, da ste postali prva oseba iz Tajvana, ki je zmagala na tekmovanju RuPaul’s Drag Race."

Ob tem se je kraljici preobleke zahvalila za domoljubno gesto: "Takoj po zmagi ste dejali: 'Tajvan, to je zate.' Tajvan se vam zahvaljuje, ker živite neustrašno."

Leo Cao je odraščal v Tajvanu in Hongkongu in se kot Nymphia Wind že pred leti dobro uveljavil na domačem prizorišču kulture preoblačenja. Za svojo rdečo nit je Nymphia Wind izbrala banano in rumeno barvo, pri čemer je kostume povečini izdelovala sama.

Zaradi simbola banane se je je prijel vzdevek Banana Buddha, njeni oboževalci pa so se poimenovali Banana Believers. "Rumena zame ni le barva, ampak meni predstavlja simbol mene, azijske osebe. Moj obstoj je rumen, vedno nosim rumeno. Skozi preobleko sem se naučila ceniti svojo azijsko identiteto," je pred časom zapisala na družbenih omrežjih.

Kako pomembna osebnost je Nymphia Wind v Tajvanu, pove tudi dejstvo, da je novembra lani kot prva kraljica preobleke nastopila v taoističnem templju, s čimer je skupaj z versko skupnostjo simbolično povezala religijo in subkulturo preoblačenja, poroča Reuters.