V muzeju Prado potrdili Caravaggievo avtorstvo slike
Sorodna novica Domnevno Caravaggievo delo skoraj končalo na dražbi z izklicno ceno 1500 evrov

Ljubitelji umetnosti si bodo lahko ogledali Caravaggievo upodobitev Jezusa Kristusa, ki bo na ogled v madridskem muzeju Prado, potem ko so strokovnjaki potrdili, da gre za delo italijanskega mojstra, poroča Reuters. Sliko so do zdaj pripisovali neimenovanemu umetniku iz kroga španskega slikarja Joseja de Ribere iz 17. stoletja.

Muzej je danes sporočil, da je dosegel dogovor z novim lastnikom olja na platnu (gre za anonimnega španskega zbiralca), ki jo je za nerazkrito vsoto odkupil od družine. Ta je imela delo v lasti več generacij. Novoodkrita slika Caravaggia bo na ogled v Pradu od 28. maja do oktobra letos.

Natančno število ohranjenih Caravaggievih slik ni dokončno znano
Iz Prada so sporočili, da je slika eno največjih odkritij v zgodovini umetnosti, saj je znanih le okoli 60 Caravaggievih del. Umetnik jo je naslikal med letoma 1605 in 1609 in naj bi nekoč pripadala zasebni zbirki španskega kralja Filipa IV.

Slika posebne kulturne vrednosti
Slika z naslovom Kronanje s trnjem, je bila v zadnjem hipu umaknjena z dražbe madridske dražbene hiše Ansorena, potem ko so kustosi iz muzeja Prado v Madridu opozorili na to, da obstaja "dovolj slogovnih in dokumentarnih dokazov", ki kažejo, da bi lahko lahko šlo za izvirno delo Caravaggia. Posredovalo je špansko ministrstvo za kulturo, uvedlo pa je tudi previdnostno prepoved izvoza slike, regionalna vlada Madrida pa jo je pol leta pozneje uradno razglasila predmet posebne kulturne vrednosti.

Rezultati preiskave bodo objavljeni na razstavi slike
Prejšnji lastniki, trije otroci ustanovitelja madridske oblikovalske šole IADE Antonia Péreza de Castra in umetnica Mercedes Méndez Atard, so po umiku slike z dražbe galeriji Colnaghi s sedežem v Londonu in New Yorku naročili, naj razišče avtorstvo slike, jo restavrira in proda. Rezultati preiskave, ki potrjujejo prvotno pripisovanje italijanskemu mojstru, bodo objavljeni ob odkritju slike 28. maja na posebni razstavi v Pradu. Muzej je ob tem navedel komentarje štirih strokovnjakov za baročno slikarstvo, med njimi profesorico umetnostne zgodovine Mario Cristino Terzaghi in umetnostnega zgodovinarja Giannija Papija, ki so sliko opisali kot mojstrovino.